Polski English Français
Kongres Kobiet
Kongres Kobiet

  

“Firma jest kobietą. Czy przedsiębiorczość jest dla młodych kobiet?” (VII Kongres Kobiet)

Dodano: 2 listopada 2015

Na tegorocznym VII Kongresie Kobiet w ramach Centrum Młodych Kobiet odbył się szereg spotkań i prezentacji dotyczących samorozwoju kobiet i ich pozycji na rynku pracy. Z tą też właśnie problematyką związane było spotkanie z Anną Kupisz-Cichosz, coach przedsiębiorczości, które odbyło się pierwszego dnia Kongresu I miało tytuł “Firma jest Kobietą”.

– Jestem przedsiębiorczynią i mocno wierzę w przedsiebiorczość kobiet – powiedziała Anna Kupisz-Cichosz na początku spotkania. Następnie udzieliła Kongresowiczkom, które chcą otworzyć własną firmę, kilku rad:

  1. Podejmij świadomą decyzję, że chcesz prowadzić firmę i tylko temu  się poświęcić!

Anna Kupisz-Cichosz zauważyła, że dużo firm prowadzonych przez kobiety nie odnosi sukcesu fianansowego z powodu, powiedzmy, niewystarczającej mobilizacji tych kobiet (odnosi się to zresztą do obydwu płci, ale spotkanie dotyczyło kobiet), Tylko kiedy ktoś “zabiera się do tego na poważnie i na pełen etat”, interes się powiedzie.

  1. Miej dobry pomysł i  zdefiniuj, kto będzie twoim klientem!

Szukając pomysłu na biznes, trzeba zastanowić się, jakie potrzeby klientów będą zaspokojone przez dany produkt albo usługę. Naszych klientów w ogóle nie interesuje produkt sam w sobie, oni kupują rozwiązania swoich problemów. Z kolei zastanawiając się nad tym, kto będzie klientem firmy, należy dokonać segmentacji klientów – im więcej grup wyodrębnimy, tym lepszą ofertę i komunikację do nich skierujemy.

  1. Zbadaj rynek!

Wcale nie potrzebujemy kosztownych badań fokusowych. Trzeba samemu odnaleźć docelowego klienta i porozmawiać z nim bezpośrednio. W ten sposób dowiemy się, czy będzie on zainteresowany naszym produktem, czy jest w stanie za niego zapłacić, jakie są jego potrzeby. Przy okazji dowiemy się, na czym nasz klient się koncentruje, nad czym spędza dużo czasu.

  1. Zuduj stategię marketingową!

Warto postawić na strategię bezpośrednią i aktywną, czyli bezpośredni kontakt z klientem oraz spotkania networkingowe. Natomiast strategie bierne, oparte na najczęściej wymienianych w pierwszej kolejności: radiu, telewizji, internecie, ulotkach, banerach… Są one mniej skuteczne i wydłużają proces sprzedaży.

  1. Pozyskaj partnerów biznesowych!

I nie chodzi tu wcale o inwestorów. Zdaniem Anny Kupisz-Cichosz, biznesu nie robi się w pojedynkę. Warto więc dotrzeć do działających już organizacji, gdzie nasz segment klienta jest już skoncentrowany. Do takich, które mogą zaproponować mu naszą usługę.

Według Anny Cichosz przewagą kobiet w biznesie jest ich empatia i umiejętność nawiązywania i pogłębiania relacji z klientem. Stanowi to także ważny poziom oddziaływania na klienta. Jest więc nie do przecenienia.

Aneta Pruszyńska

Wiecej na temat przedsiębiorczości kobiet na http://firmajestkobieta.pl